wtorek, 9 lipca 2013

ZUPA Z KASZKA KUKURYDZIANĄ

Jak gotowałam tę zupę, to pomyślałam, że kiedyś gotowała ją dla mnie mama, teraz ja gotuję ją dla swoich dzieci, męża, aż mnie jakąś melancholia złapała. No, ale czas leci, na szczęście przepisy pozostają. Zupa lekka, dietetyczna i bardzo prosta.


Składniki
-        2 skrzydełka
-        2 -3 młode marchewki
-        1 – 2 młoda pietruszka
-        Młody, mały seler
-        ½ cebuli
-        Sól
-        Pieprz
-        Kaszka kukurydziana
-        Natka pietruszki
-        Masło
Skrzydełka gotuję, zbieram szumowiny. Warzywa obieram i ścieram na tarce o grubych oczkach, solę i pieprzę, można dodać trochę wedety jak ktoś lubi i chce. Gdy skrzydełka i warzywa będą miękkie, dodaję kaszki kukurydzianej. Według normy podanej na opakowaniu na 0,5 litra płynu daje się 2,5 łyżki kaszki, ale oczywiście można dać mniej lub więcej, w zależności, kto jakie lubi gęste. Gotować jeszcze jakieś 4 – 5 minut, w tym czasie na maśle zeszklić drobno pokrojoną cebulkę i dodać do zupy. Na talerzu zupę przyozdobić natką pietruszki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz